*
CHEMIA MATURA 2013 odpowiedzi, wyniki, arkusze - maj 2013, CKE Dodane 2013-05-14 13.35 , komentarzy 52

CHEMIA MATURA 2013 ODPOWIEDZI ARKUSZE

MATURA z CHEMII 2013 z CKE - we wtorek, 14 maja 2013. Sprawdź arkusze i odpowiedzi. Jak Ci poszło?

Matura

Autor: Archiwum MM Rzeszów

Aktualizacja, godz. 13.35:

MATURA 2013 CHEMIA ARKUSZ POZIOM PODSTAWOWY


MATURA 2013 CHEMIA ARKUSZ POZIOM ROZSZERZONY


MATURA 2013 CHEMIA ODPOWIEDZI POZIOM ROZSZERZONY [zadania otwarte]



Matura 2013 z chemii z CKE rozpocznie się 14 maja o godz. 9. Egzamin zostanie zorganizowany na poziomie podstawowym i rozszerzonym.


Matura z chemii potrwa 120 minut - w przypadku poziomu podstawowego oraz 150 minut - na poziomie rozszerzonym.

Kiedy będziemy mieć arkusze i odpowiedzi, poniższe linki staną się aktywne.

MATURA 2013 CHEMIA - MAJ 2013 POZIOM PODSTAWOWY CKE [arkusze]

 

MATURA 2013 CHEMIA - MAJ 2013 POZIOM PODSTAWOWY CKE [odpowiedzi, wyniki]

 

MATURA 2013 CHEMIA - MAJ 2013 POZIOM ROZSZERZONY CKE [arkusze]

MATURA 2013 CHEMIA - MAJ 2013 POZIOM ROZSZERZONY CKE [odpowiedzi, wyniki]

 

Kryteria oceny matury z chemii

1. Rozwiązania poszczególnych zadań oceniane są na podstawie szczegółowych kryteriów oceniania, jednolitych w całym kraju.
2. Obok każdego zadania podana jest maksymalna liczba punktów, którą można uzyskać za jego poprawne rozwiązanie.
3. Zdający otrzymuje punkty tylko za poprawne rozwiązania, precyzyjnie odpowiadające poleceniom zawartym w zadaniach. Odpowiedzi niezgodne z poleceniem (nie na temat) są traktowane jako błędne. Komentarze wykraczające poza zakres polecenia nie podlegają ocenianiu.
4. Gdy do jednego polecenia zdający podaje kilka odpowiedzi (jedną prawidłową, inne nieprawidłowe), to nie otrzymuje punktów za żadną z nich.
5. Jeżeli polecenie brzmi: Napisz równanie reakcji..., to w odpowiedzi zdający powinien napisać równanie reakcji chemicznej, a nie jej schemat.
6. Niewłaściwy dobór lub brak współczynników w równaniu reakcji powoduje utratę 1 punktu za zapis tego równania.
7. W rozwiązaniach zadań rachunkowych oceniane są: metoda, wykonanie obliczeń i podanie wyniku z jednostką. Błędny zapis jednostki lub jej brak przy ostatecznym wyniku liczbowym wielkości mianowanej powoduje utratę 1 punktu. W obliczeniach wymagane jest poprawne zaokrąglanie wyników liczbowych.
8. Za poprawne obliczenia będące konsekwencją zastosowania niepoprawnej metody zdający nie otrzymuje punktów.
9. Za poprawne spostrzeżenia i wnioski będące konsekwencją niewłaściwie zaprojektowanego doświadczenia zdający nie otrzymuje punktów.
10. Zapisy w brudnopisie nie podlegają ocenianiu.
11. Wynik egzaminu z przedmiotu dodatkowego nie ma wpływu na zdanie egzaminu maturalnego.
12. Wynik egzaminu – wyrażony w skali procentowej – odnotowany jest na świadectwie dojrzałości wraz z zaznaczeniem poziomu egzaminu.
14. Wynik egzaminu ustalony przez komisję okręgową jest ostateczny.


Matura - chemia

Wiadomości i rozumienie

1) zna i rozumie prawa, pojęcia i zjawiska chemiczne, posługuje się terminologią i symboliką chemiczną związaną z:
a) budową atomu, izotopami i promieniotwórczością naturalną,
b) wiązaniami chemicznymi,
c) molem substancji chemicznej,
d) pierwiastkami i związkami chemicznymi,
e) typami reakcji chemicznych, f) roztworami wodnymi i ich stężeniem,
g) dysocjacją jonową i reakcjami zobojętnienia i strącania osadów,
h) reakcjami utleniania i redukcji,
i) węglowodorami i ich pochodnymi,

2) opisuje właściwości najważniejszych pierwiastków i związków chemicznych oraz ich zastosowania:
a) właściwości fizyczne i chemiczne metali i niemetali (sodu, potasu, magnezu, wapnia, glinu, cynku, żelaza, miedzi, wodoru, tlenu, azotu, chloru, bromu, węgla, krzemu, fosforu, siarki),
b) właściwości fizyczne i chemiczne tlenków wymienionych w lit. a metali i niemetali, wodorków niemetali (tlenu, azotu, chloru, bromu, siarki), najważniejszych zasad, kwasów i soli, węglowodorów i ich pochodnych,
c) zastosowania poznanych substancji chemicznych i zagrożenia powodowane niewłaściwym ich wykorzystaniem,

3) przedstawia i wyjaśnia zjawiska i procesy chemiczne:
a) zapisuje równania reakcji chemicznych w formie cząsteczkowej i jonowej,
b) interpretuje jakościowo i ilościowo równania reakcji chemicznych,
c) opisuje efekty energetyczne przemian,
d) określa czynniki wpływające na przebieg reakcji chemicznych.

Korzystanie z informacji

Zdający wykorzystuje i przetwarza informacje:

1) odczytuje i analizuje informacje przedstawione w formie:
a) tekstu o tematyce chemicznej,
b) tablic chemicznych, tabeli, wykresu, schematu, rysunku,

2) uzupełnia brakujące informacje na podstawie analizy tablic chemicznych, tabeli, wykresu, schematu, rysunku i tekstu,

3) selekcjonuje, porównuje informacje,

4) przetwarza informacje według podanych zasad:
a) konstruuje schematy, rysunki, tabele, wykresy,
b) formułuje opisy przedstawionych zjawisk, procesów,

5) wykonuje obliczenia chemiczne:
a) z zastosowaniem pojęcia mola i objętości molowej,
b) stechiometryczne,
c) związane ze stężeniem procentowym i stężeniem molowym roztworu.

Tworzenie informacji

Zdający rozwiązuje problemy, tworzy i interpretuje informacje:

1) wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe w zakresie: podobieństw i różnic we właściwościach pierwiastków, zależności między budową substancji a jej właściwościami oraz przemian chemicznych,

2) planuje typowe eksperymenty i przewiduje obserwacje,

3) interpretuje informacje oraz formułuje wnioski.

Źródło CKE

Poćwicz przed egzaminem. Sprawdź arkusze z matury próbnej 2012 z chemii

Próbna matura 2012 - Operon: chemia - arkusze - poziom podstawowy i poziom rozszerzony - listopad 2011


Próbna matura 2012 - Operon: chemia - arkusze - poziom podstawowy i poziom rozszerzony - listopad 2011

X

Miejsce
w rankingu
MariolaSzczyrba

Jeśli lubisz nasze miasto, chcesz coś dla niego zrobić, ale nie wiesz jak. Jeśli masz pomysł, ale nie wiesz, jak go zrealizować. Jeśli chciałbyś coś napisać, ale potrzebujesz pomocy, jeśli masz pytania lub uwagi - jestem do Twojej dyspozycji. Kontakt: gg 3806153, mariola.szczyrba@mmwroclaw.pl

Autor ostatnio dodał:

Komentarze

Gość Gość
~Gość
Co obstawiacie? 2012-05-13 01.28

Co obstawiacie na maturze rozszerzonej w tym roku ?? Ciekawe czy będzie tak samo trudna jak z fizyki ?

ddf Gość
~ddf
a 2012-05-13 16.19

wydaje mi sie, ze w tym roku bedzie podobna do zeszłorocznej. czyli masa informacji niepotrzebnych informacji w zadaniach, ale pewnie mniej zadan dadza, bo wtedy za mało czasu bylo, zeby wszystkie zadania zrobic.

Marie Gość
~Marie
Katalizatory 2012-05-14 19.19

Czy w zapisach reakcji trzeba podawać nad strzałką katalizator, warunki przebiegu itp.?? I czy za ich nie podanie traci się punkty??

K. Gość
~K.
Odp 2012-05-14 20.24

Tak trzeba pisać w szczególność w organicznej, ale także przy zaznaczaniu osadu i gazu, i należy pamiętać o strzałkach w obie strony jeżeli taki przypadek jest...

Gość. Gość
~Gość.
przypuszczenia 2012-05-14 22.34

Wydaje mi się, że w tym roku pojawi się coś z Iloczynu rozpuszczalności lub ogólnie rozpuszczalności. Czuję też jakieś zadanie z pH roztworu, lub stała dys lub stopniem dysco. Oby była prosta!

kammm Gość
~kammm
... 2012-05-15 00.18

Zadnych strzlek w obie strony nie trzeba pisac, zobacz sobie w kryteria oceny, masz ewidentnie napisane ze NIE trzeba. Najbezpieczniej jest pisac zawsze i tylko w jedna strone, chyba ze Cie wyraznie prosza i pytaja, czy realcka zachodzi w obu kierunkach. To samo dot. warunkow reakcji, jak bedziesz mial napisane w tresci zad. "uwzglednij warunki reakcji" to wtedy piszesz. Jak sie nie znacie to nie wprowadzajcie ludzi w blad.

Marie Gość
~Marie
... 2012-05-15 09.02

W 'ogólnych zasadach oceniania' rzeczywiście jest napisane, że nie trzeba pisać ani strzałek w obie strony, ani strzałek, jeśli coś się strąca/wydziela.
Ale o katalizatorach - nic. Pewnie zaznaczą w treści zadania, czy podawać, czy nie.
Powodzenia na maturze ;)

jkl45 Gość
~jkl45
chemia 2012 rozszerzenie 2012-05-15 17.29

Ja się tylko moge zapytać: Co to było? Prima Aprilis to 1 kwietnia :/

krzysiek Gość
~krzysiek
... 2012-05-15 17.39

powiem tak - jestem zalamany :/

S Gość
~S
........... 2012-05-15 17.43

maturka była po prostu nieziemska. Na bank dostanę się na wymarzone studia hahahaha. żal w **uj ;////

f.ckyou Gość
~f.ckyou
Pozdro 2012-05-15 17.43

to byla jakas porazka..

ela123 Gość
~ela123
Chemia 2012 rozszerzona 2012-05-15 17.44

poszło mi zajebiście. nie wiem na co wy narzekacie. Jak się nie uczyło to tak jest,ze jak dadzą coś troszkę trudniejszego to wszyscy płaczą.

Emila Gość
~Emila
chemia 2012-05-15 17.50

Ta matura byla o wiele gorsza od zeszłorocznej! masakra;/

Nat Gość
~Nat
?! 2012-05-15 17.50

Gorsza niż w tamtym roku, chyba najtrudniejsza dotychczas... To chyba jakiś żart. A co do narzekania... Uczyłam się na prawdę, chodziłam na korepetycje, i uważam, że matura była z kosmosu, więc nie zależy to od uczenia się.

maturzystka Gość
~maturzystka
... 2012-05-15 17.50

bardzo dziekuje CKE za zmarnowanie trzech lat mojej nauki...

paula Gość
~paula
.... 2012-05-15 17.53

no dokładnie. Ja tez wiele czasu poświeciłam nauce chemii i wychodzi na to ze bylo to strata czasu... bo mimo mojej duzej wiedzy z tego przedmiotu na wielkosc zadan nie umialam odpowiedziec

Michu Gość
~Michu
Kur*wa mać! 2012-05-15 17.55

3 lata solidnej nauki, korepetycji poszyły się za przeproszeniem jebać a to wszystko przez choorych umysłowo egzaminatorów i system nauczania. WIELKI DZIĘKI!

M. Gość
~M.
paranoja 2012-05-15 17.59

przestańcie się przechwalać, że tak wam dobrze poszło, matura była na wysokim poziomie i nie ma co na ten temat dyskutować, to jasne ze każdy kujon, który milion kasy wydał na korki napisze lepiej od przeciętnego ucznia, który wszystkiego uczył się sam. więc, błagam, darujcie sobie takie komentarze.

rob Gość
~rob
do dupy 2012-05-15 18.04

układający pytania powinni chodzić w hełmach z kewlaru bo im słońce majowe zaszkodziło na umyśle

ja. Gość
~ja.
Taaa... 2012-05-15 18.12

Jakbym chciała poczytać to poszłabym na polski, a nie na chemię....

"fanka" CKE Gość
~"fanka" CKE
dziękujemy 2012-05-15 18.18

tym co ułożyli ten test za to że zawsze potrafią dać człowiekowi w dupę!!! widać że znają zakres materiału jaki obejmuje liceum!!

Wojtek93 Gość
~Wojtek93
Droga komisjo CKE 2012-05-15 18.20

Jeżeli czytają to forum osoby które miały udział w tworzeniu arkusza z chemii rozszerzonej to chciałem się was spytać, czy macie świadomość ze tworząc arkusz kompletnie nieadekwatny poziomem do tych z ostatnich lat niszczycie plany na studia osób które w naukę chemii włożyły dużo pracy i czasu, bo na wybrane kierunki dostaną się osoby gorzej przygotowane ale posiadające lepsze punkty z poprzednich lat.

absolwentka Gość
~absolwentka
DO BANI 2012-05-15 18.26

czy nasza KOCHANA KOMISJA CKE jest zaprzeproszeniem normalnaa?? wylewam teraz łzy za to ze zmarnowalam tyle czasu!!!!!! skad wy braliscie te pytania czy nie mozna normlanego arkusza zrobic??????????? mlodziez coraz madrzejsza jestz roku na rok/???? nie!!

POMYSLCIE teraz przynajmniej moja psychika jest do bani;/
Dziekuje wam...

disaster Gość
~disaster
disaster 2012-05-15 18.28

brak słów ;<

Sinsiew Gość
~Sinsiew
Spokojnie... 2012-05-15 18.29

Już tak nie panikujcie, bo ci, co mieli więcej punktów z poprzednich lat, poszli na studia razem z maturzystami 2011... więc właściwie jesteście w dość dobrej sytuacji - poprzedni rocznik nie był pod tak banalną postacią, jak w poprzednich latach.

Dodaj swój komentarz: