*
OBUT 2014 SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 ZOBACZ ODPOWIEDZI ARKUSZE - MATEMATYKA, POLSKI Dodane 2014-05-20 21.10 , komentarzy 115

OBUT 2014 SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 ODPOWIEDZI ARKUSZE

20 maja uczniowie napiszą Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty 2014 z CKE. Tutaj znajdziecie arkusze i odpowiedzi.

17 maja odbędzie się Ogólnopolskie badanie umiejętności trzecioklasistów

17 maja odbędzie się Ogólnopolskie badan...

Autor: Agnieszka Partyczyńska


SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 OBUT - 20 MAJA 2014, ODPOWIEDZI, ARKUSZE, TEST




Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów 2014 z CKE
odbędzie się we wtorek, 20 maja. Sprawdzian trzecioklasisty to pierwszy egzamin przygotowany na tym etapie edukacji. Badanie umiejętności trzecioklasistów ma dostarczyć informacje na temat poziomu wiadomości i umiejętności, które uczniowie zdobyli w czasie trzech lat nauki.

Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty składa się z dwóch testów. Jeden dotyczy języka polskiego, a drugi matematyki. Czas na wypełnienie każdego z testów to 45 minut. Pomiędzy sprawdzianami przewidziane jest 15 minut przerwy.
Jeśli tylko pojawią się odpowiedzi, znajdziecie je, klikając w poniższe linki. Odśwież stronę, kliknij f5.

OBUT. SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 CKE matematyka - odpowiedzi

 

OBUT. SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 CKE matematyka - arkusz


OBUT. SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 CKE język polski - odpowiedzi

OBUT. SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 CKE język polski - arkusz

Poniżej zamieszczamy odpowiedzi i arkusze z wcześniejszych egzaminów. Poćwicz przed sprawdzianem:

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2014 OPERON język polski - odpowiedzi, arkusz

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2014 OPERON matematyka - odpowiedzi, arkusz

 

CEL BADANIA


Podstawowym celem Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów jest umożliwienie szkołom otrzymania dodatkowych informacji o poziomie wiadomości i umiejętności posiadanych przez ich uczniów kończących klasę trzecią oraz materiałów mogących stać się podstawą do refleksji nad sposobem funkcjonowania szkoły i sposobami doskonalenia jej codziennej praktyki. Cel ten zostanie zrealizowany przez:

  • przekazanie wszystkim zgłoszonym do badania szkołom profesjonalnych narzędzi – testów z języka polskiego i z matematyki pozwalających uczniom na zaprezentowanie umiejętności zdobywanych podczas codziennej nauki w szkole, na zastosowanie posiadanej wiedzy w sytuacjach nietypowych oraz na wykazanie się dodatkowymi umiejętnościami;
  • dostarczenie tym szkołom, które prześlą informacje o uczniowskich rozwiązaniach zadań, raportów na temat osiągnięć poszczególnych uczniów, klas i  szkoły umożliwiających  m.in. wnioskowanie o problemach z opanowaniem wiedzy w poszczególnych obszarach przez uczniów oraz o ich szczególnych predyspozycjach i możliwościach a także dokonywanie porównań wyników w obrębie szkół o podobnej lokalizacji, czy wszystkich szkół biorących udział w badaniu;
  • opublikowanie ogólnopolskiego raportu zawierającego opis wyników badanej populacji trzecioklasistów oraz wskazania, jak interpretować wyniki uczniów, klas i szkół i jak wykorzystywać je w planowaniu pracy dydaktycznej;
  • udostępnienie po trzech latach kalkulatora EWD, który umożliwi zestawienie wyników badania trzecioklasistów z ich wynikami ze sprawdzianu pozwalające dyrektorom szkoły na policzenie Edukacyjnej Wartości Dodanej, czyli efektywności pracy  w klasach 4-6 dla swojej szkoły.

Testy OBUT badają umiejętności z Podstawy programowej kształcenia ogólnego, m.in.:

  • zapisane w celach kształcenia ogólnego w szkole podstawowej, np. zdobycie przez ucznia umiejętności wykorzystania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów;
  • wymienione jako najważniejsze umiejętności zdobywane przez ucznia w trakcie kształcenia ogólnego w szkole podstawowej:
  • czytanie  – rozumiane zarówno jako prosta czynność oraz jako umiejętność rozumienia, wykorzystywania i przetwarzania tekstów (…),
  • myślenie matematyczne –  umiejętność korzystania z podstawowych narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz prowadzenia elementarnych rozumowań matematycznych,
  • umiejętność komunikowania się w języku ojczystym (…), zarówno w mowie, jak i w piśmie;
  • wymienione jako treści nauczania edukacji polonistycznej i edukacji matematycznej na I etapie kształcenia.

Zobacz też: Sprawdzian trzecioklasisty 2014 - Głos Wielkopolski

Źródło CKE

Zobacz arkusze i odpowiedzi z lat wcześniejszych i poćwicz przed sprawdzianem:

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2013 CKE język polski - 21 maja - arkusze


SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2013 CKE język polski - 21 maja - odpowiedzi

 

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2013 CKE matematyka - 21 maja - arkusze

 

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2013 CKE matematyka - 21 maja - odpowiedzi


źródło: Sprawdzian trzecioklasisty 2013 Odpowiedzi i arkusze w serwisie Edukacja, echodnia.eu



X

Miejsce
w rankingu
Redakcja MM

brak opisu

Autor ostatnio dodał:

Komentarze

mama Gość
~mama
pytania 2011-05-17 13.15

Czy gdzieś można zobaczyć pytania z tego testu?

Redakcja MM Redakcja MM
pytania i odpowiedzi 2011-05-17 13.22

pytania i odpowiedzi w ciągu godziny pojawią się na naszej stronie

Mama Gość
~Mama
Czekamy ;-) 2011-05-17 13.36

Czekamy z niecierpliwością

(:mama Gość
~(:mama
test 2011-05-17 14.35

nie podobał mi się ten test wogóle,pierwszy ogólnopolski był o wiele lepszy dla dzieci.

mama nauczycielka Gość
~mama nauczycielka
do bani 2011-05-17 14.54

test nie spójny treściowo o dużej skali trudności,aby uzyskać max punktów z obu części dziecko musi być wybitnie zdolne.

Goska Gość
~Goska
Powiem tak.. 2011-05-17 16.40

Osoby ,ktore napisaly ten test wykazaly sie ogolnie wielka niekompetencja ,brak znajomosci programu. Dzieci nie dziela w 3 klasie liczy dwucyfrowej przez dwucyfrowa typu 88:22; dzielnik jest liczba jednocyfrowa .Najwiecej problemow dzieci mialy ze znalezieniem wyrazow o znaczeniu podobnym P1 cw.11,nie ma takich cwiczen , cwiczyly wyrazy przeciwstawne typu duzy-maly. Te zadanie zajelo im najwiecej czasu .Ogolnie sprawdzian beznadziejny

Goska Gość
~Goska
strona z rozwiazaniem 2011-05-17 16.43

http://pliki.pomorska.pl/pdf/testtrzeciaklasa.pdf

gość: nauczyciel Gość
~gość: nauczyciel
:(( 2011-05-17 17.37

najgorzej skonstruowany test, z jakim spotkali się moi trzecioklasiści w tym roku!

n-l Gość
~n-l
jaki minister taki test 2011-05-17 17.50

!!!!!

mama Gość
~mama
ŁATEWIEJ I PROSCIEJ 2011-05-17 18.24

WIDZIAŁAM TEST TRZECIOKLASISTY Z MARCA2011 I MOGE POWIEDZIEC TYLKO TYLE ŻE BYL ŁATWIEJSZY I NA POZIOMIE TRZECIEJ KLASY A NIE TO CO DZIS DZIECIM KAZALI PISAĆ.W OGÓLE NIE ZGODNE Z PROGRAMEM CHYBA ,ŻE DLA WYBITNIE ZDOLNYCH

gośc nauczyciel Gość
~gośc nauczyciel
test dla klas IIi 2011-05-17 19.32

bardzo trudny, niezgodny z programem,bardzo ambitni ludzie go pisali. szkoda ze nie pomysleli o przecietnych uczniach

mela Gość
~mela
? 2011-05-17 19.38

mam wątpliwości do słowa "ambitni" chyba niezorientowani?

zUa Gość
~zUa
Skandal 2011-05-17 22.55

Ten test to SKANDAL!!! Ćpunów i alkoholików nie powinno się dopuszczać do pracy w ministerstwie! Rodzice powinni zażądać anulowania tego testu, gdyż i tak NIE jest on obowiązkowy!

Thommenn Gość
~Thommenn
Czytać trzeba 2011-05-18 09.34

Zamiast pomstować może warto najpierw poczytać info na stronie badania. To nie test tylko badanie, które nie może być brane pod uwagę przy ocenie końcoworocznej! więc to n-le i dyrektorzy stresują dzieci wprowadzając "panikę" jak przed inspekcją w garnizonie. Badanie aby wychwycić poziom najzdolniejszych dzieci musi zawierać zadania zbyt trudne dla ucznia przeciętnego - to jest chyba jasne.

nauczyciel Gość
~nauczyciel
Czy to był test, czy olimpiada dla trzecioklasistów? 2011-05-18 14.16

Na pierwszy rzut oka widać, że test układały osoby, które kompletnie nie znają podstawy programowej. Skoro test ma być tylko badaniem, jak twierdzi mój poprzednik, to po co był robiony, chyba tylko po to, żeby zdołować nawet bardzo zdolne dzieci.A co z uczniem słabym? Czy ktoś pomyślał, że one też przystąpiły do testu? Zadania nie przemyślane, mało przekrojowe
( po co dwa zadania na obliczanie obwodu prostokąta? ).
Czemu ma służyć wymyślanie przez dzieci aż tylu wyrazów o podobnym znaczeniu? Absurdalny jest również przykład do zadania, w którym dzieci miały ułożyć zdania z wyrazami mającymi wiele znaczeń. Kto wpadł na pomysł podania jako przykładu wyrazu ,,bal". Przecież wszystkie dzieci musiałyby mieszkać w leśniczówce, albo mieć ojca drwala, żeby ten przykład był jasny i czytelny. Tak skonstruowane testy tylko dołują uczniów.Są mało wiarygodne. A szkoda, bo mamy naprawdę wspaniałe dzieciaki, a tymi niekompetentnymi testami niczego ich nie nauczymy, wręcz przeciwnie.

Gość Gość
~Gość
Oburzona 2011-05-18 15.09

Osoby, które układały ten test nie tylko powinny być przepytane ze znajomości programu nauczania w klasach I-III, ale także pod względem stanu psychicznego. Normalny, wykształcony człowiek nie zrobiłby takiej krzywdy dzieciom.
Moje dziecko,bardzo dobrze uczące się wróciło wczoraj do domu załamane, same nauczycielki mówiły,że pewnych rzeczy nie ma w programie, a niektóre zadania bzdurne- przysłowie do tekstu powinno brzmieć ,,Ten się śmieje, kto się śmieje ostatni" . To zadanie było już w którymś wrocławskim teście, z taką właśnie odpowiedzią .
Jednym słowem skandal!!!!!

ja.. Gość
~ja..
absurd 2011-05-18 15.55

jak można dac zadanie z dzielenia trzecioklasiście na takich liczbach ????? przecież nie jeden dorosły by tego nie podzielił ani w pamięci , ani nie znalazł sposobu pisemnego .... pytania neder podchwytliwe , jak na ten wiek dzieci .. chore... test dowolny , to czemu nie zapytano dzieci w klasach kto do niego chce przystąpic?????????????????????????

Nauczyciel Gość
~Nauczyciel
Badanie CKE 2011-05-18 16.44

Jestem nauczycielem w jednej ze szkół podstawowych. Test stworzony przez CKE jest niezgodny z podstawą programową. Dzieci nie poznają w kl. I-III wyrazów bliskoznacznych i nie dzielą liczby dwucyfrowej przez dwucyfrową. Poza tym w przewodniku przeprowadzającego badanie jest podany przykładowy zapis obliczenia sposobem pisemnym. W jaki sposób dziecko ma niby to zrobić kiedy to zostało wycofane z podstawy programowej, a tym samym z książek. Wiele do życzenia pozostawia też szata graficzna testu. Sprawdzian dla uczniów w tym wieku musi być przejrzysty, czytelny i przyjazny dla dziecka. Największym zaskoczeniem było dla mnie zadanie o oszczędzaniu wody, które było rozpisane na całą stronę. Treść zadania zawierała wiele zbędnych i niepotrzebnych informacji. Dzieci gubiły się w ich natłoku. Nie wiedziały również czy w miejscu wydzielonym obok mają wpisać działania czy odpowiedzi do postawionych pytań. Poza tym uczniowie przyzwyczajeni są do pewnego schematu rozwiązywania zadań matematycznych- treść zadania, pytanie, działanie, odpowiedź. Niestety tego wszystkiego zabrakło. W mojej klasie z tym testem poradzili sobie tylko zdolni uczniowie, ale co z tymi słabszymi, przeciętnymi. Dzieci powinny mieć po teście satysfakcję, że dużo się nauczyły przez te trzy lata, a nie płakać z bezradności. Osoby, które układały ten test chyba zupełnie o nich zapomniały. Zapomniały również zajrzeć do podstawy programowej. Gwarantuję więc, że na drugi rok żadna szkoła nie będzie chciała przystąpić do "Badania Umiejętności Trzecioklasistów" stworzonego przez CKE.

nauczycielka Gość
~nauczycielka
skandal 2011-05-18 16.50

Nie dość, że dzieci nieszczęśliwe, to teraz biedne nauczycielki siedzą prze komputerem i "klikają". Taki czasownik występuje w instrukcji do oceny testu. Roboty na kilka godzin, i po co to komu? Nie lepiej przeznaczyć ten czas na zorganizowanie ciekawej lekcji pobudzającej wyobraźnię? Nauczyciele są teraz do" mierzenia". Nie są mistrzami dla swoich uczniów. Stali się narzędziami w ręku pani minister. Wypełniają rubryki. To teraz w szkole najważniejsze. Nie dziecko.

alik Gość
~alik
do pseudonauczycieli 2011-05-18 18.12

piszących wcześniejsze posty: jak można uznać za trudne zadanie, w którym uczeń ma wykazać się bogatym słownictwem- bo przecież nie chodzi tu o nazewnictwo"wyrazy bliskoznaczne, synonimy", dziecko ma używać w mowie i w piśmie różnych określeń, by nie popełniać powtórzeń, pisząc,że nie ma tego w ćwiczeniach pogrążasz się nauczycielu, twoi uczniowie pójdą do 4 klasy z wielkimi brakami i tam czeka ich wielki dramat, bo bez fundamentów trudno budować dach, a już zarzut, że dziecko rozwiązuje zadanie schematem to już całkowita porażka, rodzice przyjrzyjcie się kto uczy wasze dzieci i jak uczy, zamiast logicznego myślenia i kształcenia umiejętności na dalszą edukację jakieś wypełnianie schematów, ogólnie test z j. polskiego bez zarzutu, matematyka trochę trudniejsza,ale da rzeczywisty obraz tego co dziecko umie i potrafi

Jolka Gość
~Jolka
Żal 2011-05-18 20.02

Żal dzieciaków to już w tym roku trzeci test . Stres dla dziecka i nauczyciela, który jest stresowany przez niedouczonych nauczycieli, którzy mają układ z dyrektorem i lekceważą na oczach dzieci - "szanowna komisja " nauczyciela, który oddaje swoim wychowankom serce. To powinno być zabronione. Dlaczego nasze dzieciaki przezywają stres wraz z nauczycielem. Miał być obecny wychowawca i jeszcze jeden uczący nauczyciel, a tu stres dla uczniów straszny. Może zatrzymacie ten wilczy pęd władzy i poniżania innych, bo są dobrzy to nie wygodni.

joanna Gość
~joanna
test 2011-05-21 07.46

super

anka Gość
~anka
również do pseudonauczycieli oraz rodziców 2011-05-21 09.17

Zamiast pomstować rzeczywiście przyjrzyjcie się kto i jak uczy wasze dzieci! Zamiast uczyć ich twórczego myślenia ci niby nauczyciele chcą uczyć dzieci jakichś schematów ??? Biedne te dzieci i głupi ci rodzice , którzy nie chcą tego zmienić tylko dalej chcą trwać w tej głupocie Nawet bardzo małe dziecko to istota myśląca Trzeba dać mu w życiu szansę , żeby się jak najlepiej rozwinęło APELUJĘ DO WAS RODZICE !!! Nie sluchajcie głupot byle jakich nauczycieli ,że tego nie ma w podstawie Bo oni robią krzywdę WASZYM dzieciom Nauczanie wczesnoszkolne to najważniejszy okres w rozwoju dziecka A braków właśnie wtedy poczynionych czasem nie da się już nigdy nadrobić !!! Ubolewam nad tym ,że w młodszych klasach nie uczą prawdziwi fachowcy , czyli nauczyciel matematyki i języka polskiego oczywiście powinni być na studiach od razu przygotowywani do pracy z młodszymi dziećmi Oni napewno czuwaliby nad prawidłowym rozwojem I od samego początku uczyliby przede wszystkim tego co jest najważniejsze czyli myślenia APELUJĘ !!! JESZCZE RAZ !!! RODZICE PRZEMYŚLCIE TO !! KTO I JAK UCZY WASZE DZIECI !!! Bo zswojego e otoczenia WIEM, że niektórzy nieliczni dyrektorzy nie zgłosili dzieci do sprawdzianu Zasugerowali się zdaniem pani , która cały czas twierdzi ,że klasa jest słaba A ciekawe, że to akurat , żzawsze tylko tej pani klasy są słabe ??? Ja wiem ,że to ta pani jest beznadziejna I własnie obowiązkowe sprawdziany wykazałyby to na co dyrektor przymyka oczy I albo wzięłaby się do uczciwej pracy jak robi to wielu wspanialych nauczycieli Albo na jej miejsce przyszedł by ktoś inny , Komu chcialoby się rzetelnie i uczciwie pracować OBURZONY RODZIC , który patrzy na to z boku i krew go zalewa z bezczynności POZDRAWIAM:))))

Rodzic Gość
~Rodzic
wkurzony rodzic 2011-05-21 09.30

To że dzieci słabo wypadną nie jesy winą dzieci I dobrze jeśli w końcu ktoś posypie głowy nauczycielom,którzy na to zasłużyli Bo będzie ich zapewne niewielu Przecież w większości są tacy którzy ucza myślenia Bowłaśnie tak ma wyglądać nowoczesny model nauczania TESTY POWINNY BYĆ OBOWIĄZKOWE !!! i PRZEPROWADZANE ZGODNIE Z PROCEDURĄ Podobnie jak sprawdzian po 6 klasie

nauczycielka_kl3 Gość
~nauczycielka_kl3
Sprawdzian w kl. 3 i w klasie 6 2011-05-21 16.03

CKE podaje, że na podstawie testów w klasie 3 i testów w klasie 6 (ten, który od kilku lat już piszą szóstoklasiści) będzie można uzyskać edukacyjną wartość dodaną, czyli zobaczyć przyrost wiedzy. Ciekawa jestem, czy wobec tego testy w klasie 6 zmienią swoją formułę i także będą sprawdzały "myślenie", jak to było w tym roku w przypadku klas 3? Bo moim zdaniem, obecnie nie można porównywać tych testów.

Komentowanie w MM zostało tymczasowo zawieszone, zapraszamy do dyskusji po zakończeniu ciszy wyborczej.