Moje konto

Obut 2014 Sprawdzian Trzecioklasisty 2014 Odpowiedzi Arkusze

  • 2014-05-20, Aktualizacja: 2014-05-20 21:10

20 maja uczniowie napiszą Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty 2014 z CKE. Tutaj znajdziecie arkusze i odpowiedzi.


SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 OBUT - 20 MAJA 2014, ODPOWIEDZI, ARKUSZE, TEST




Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów 2014 z CKE
odbędzie się we wtorek, 20 maja. Sprawdzian trzecioklasisty to pierwszy egzamin przygotowany na tym etapie edukacji. Badanie umiejętności trzecioklasistów ma dostarczyć informacje na temat poziomu wiadomości i umiejętności, które uczniowie zdobyli w czasie trzech lat nauki.

Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty składa się z dwóch testów. Jeden dotyczy języka polskiego, a drugi matematyki. Czas na wypełnienie każdego z testów to 45 minut. Pomiędzy sprawdzianami przewidziane jest 15 minut przerwy.
Jeśli tylko pojawią się odpowiedzi, znajdziecie je, klikając w poniższe linki. Odśwież stronę, kliknij f5.

OBUT. SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 CKE matematyka - odpowiedzi

 

OBUT. SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 CKE matematyka - arkusz


OBUT. SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 CKE język polski - odpowiedzi

OBUT. SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY 2014 CKE język polski - arkusz

Poniżej zamieszczamy odpowiedzi i arkusze z wcześniejszych egzaminów. Poćwicz przed sprawdzianem:

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2014 OPERON język polski - odpowiedzi, arkusz

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2014 OPERON matematyka - odpowiedzi, arkusz

 

CEL BADANIA


Podstawowym celem Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów jest umożliwienie szkołom otrzymania dodatkowych informacji o poziomie wiadomości i umiejętności posiadanych przez ich uczniów kończących klasę trzecią oraz materiałów mogących stać się podstawą do refleksji nad sposobem funkcjonowania szkoły i sposobami doskonalenia jej codziennej praktyki. Cel ten zostanie zrealizowany przez:

  • przekazanie wszystkim zgłoszonym do badania szkołom profesjonalnych narzędzi – testów z języka polskiego i z matematyki pozwalających uczniom na zaprezentowanie umiejętności zdobywanych podczas codziennej nauki w szkole, na zastosowanie posiadanej wiedzy w sytuacjach nietypowych oraz na wykazanie się dodatkowymi umiejętnościami;
  • dostarczenie tym szkołom, które prześlą informacje o uczniowskich rozwiązaniach zadań, raportów na temat osiągnięć poszczególnych uczniów, klas i  szkoły umożliwiających  m.in. wnioskowanie o problemach z opanowaniem wiedzy w poszczególnych obszarach przez uczniów oraz o ich szczególnych predyspozycjach i możliwościach a także dokonywanie porównań wyników w obrębie szkół o podobnej lokalizacji, czy wszystkich szkół biorących udział w badaniu;
  • opublikowanie ogólnopolskiego raportu zawierającego opis wyników badanej populacji trzecioklasistów oraz wskazania, jak interpretować wyniki uczniów, klas i szkół i jak wykorzystywać je w planowaniu pracy dydaktycznej;
  • udostępnienie po trzech latach kalkulatora EWD, który umożliwi zestawienie wyników badania trzecioklasistów z ich wynikami ze sprawdzianu pozwalające dyrektorom szkoły na policzenie Edukacyjnej Wartości Dodanej, czyli efektywności pracy  w klasach 4-6 dla swojej szkoły.

Testy OBUT badają umiejętności z Podstawy programowej kształcenia ogólnego, m.in.:

  • zapisane w celach kształcenia ogólnego w szkole podstawowej, np. zdobycie przez ucznia umiejętności wykorzystania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów;
  • wymienione jako najważniejsze umiejętności zdobywane przez ucznia w trakcie kształcenia ogólnego w szkole podstawowej:
  • czytanie  – rozumiane zarówno jako prosta czynność oraz jako umiejętność rozumienia, wykorzystywania i przetwarzania tekstów (…),
  • myślenie matematyczne –  umiejętność korzystania z podstawowych narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz prowadzenia elementarnych rozumowań matematycznych,
  • umiejętność komunikowania się w języku ojczystym (…), zarówno w mowie, jak i w piśmie;
  • wymienione jako treści nauczania edukacji polonistycznej i edukacji matematycznej na I etapie kształcenia.

Zobacz też: Sprawdzian trzecioklasisty 2014 - Głos Wielkopolski

Źródło CKE

Zobacz arkusze i odpowiedzi z lat wcześniejszych i poćwicz przed sprawdzianem:

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2013 CKE język polski - 21 maja - arkusze


SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2013 CKE język polski - 21 maja - odpowiedzi

 

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2013 CKE matematyka - 21 maja - arkusze

 

SPRAWDZIAN - TEST TRZECIOKLASISTY 2013 CKE matematyka - 21 maja - odpowiedzi


źródło: Sprawdzian trzecioklasisty 2013 Odpowiedzi i arkusze w serwisie Edukacja, echodnia.eu



Komentarze (115)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez POLSKAPRESSE Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Julian Król (gość)

Trudny test. boję się tak że myślę że się na tym teście posikam z strach dzisiaj zapytałam się nauczyciela czy jak źle napisze ten test to i taki tak to nie znaczy że nie przejdę do 4 klasy

Eliza (gość)

Nieporozumienie. Te testy i takie sprawdzanie wiedzy to jedno wielkie nieporozumienie. Trudny dla przeciętnego dziecka. A w klasie są dzieci przeciętne i nie tylko wystarczy zerknąć ile mamy w szkole dzieci z orzeczeniami i jaki te dzieci są , szkoda gadać. Nie potrafią nawet tego co przewiduje podstawa programowa a co dopiero ponad, a już nie mówiąc o samodzielnym myśleniu. Szkoda gadać takie to mamy dzieci!!!

sb (gość)

Nauczyciel i rodzic. Test za trudny dla dzieci z kl. III. Tak się składa że pisała go również moja córka, która wcześniejsze testy pisała na max punktów. Na tym niestety zrobiła kilka błędów, Zadania z tego testu niedostosowane do podstawy programowej. Obniżyli podstawę, a nagle ni z gruszki ni z pietruszki takie zadania ! Nie zapominajmy, że to tylko 10-letnie dzieci. Test trzecioklasisty i sprawdzian po klasie 6 to według mnie kompletna głupota, niepotrzebny stres dla dziecka i nic więcej.
Swoja drogą ciekawi mnie czy nasza Pani minister nie popełniłaby jakiegoś błędu rozwiązując ten test, podobno nie rozwiązała zadania ze sprawdzianu po klasie 6 ?
Żałosne , kto nami rządzi i wprowadza zmiany w systemie oświaty !

Pokaż wszystkie (115)

Video

Najczęściej czytane

Witryna korzysta z plików cookies oraz informacji zapisywanych i odczytywanych z localStorage, aby dopasować interesujące treści oraz reklamy. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki, w szczególności w zakresie cookies, oznacza, że pliki będą umieszczane na urządzeniu końcowym. Możesz zmienić ustawienia przechowywania i dostępu do cookies i localStorage używając ustawień przeglądarki lub używanego urządzenia. Szczegóły w Polityce Prywatności.

Zamknij