Zakaz wjazdu tirów do Wrocławia. Kierowcy: To chore

  • 2011-03-09, Aktualizacja: 2011-03-09 07:46

Tiry stoją na rogatkach, wnioski o wjazd spływają, straż miejska kontroluje. Tak wygląda w praktyce zakaz wjazdu ciężarówek powyżej 18 ton.

7 marca wszedł w życie zakaz wjazdu do Wrocławia dla ciężarówek powyżej 18 ton w godz. 6-9, 13-19 i 22-4 (czytaj: Wrocław broni się przed ciężarówkami). 8 marca z samego rana sprawdziliśmy, jak to wygląda w praktyce. Odwiedziliśmy parking przy al. Jana III Sobieskiego, gdzie zrobiło się bardzo tłoczno.

-  Jestem zdziwiony tym zakazem. Godziny są bardzo dziwne. Przecież o 6 rano prawie nikt nie rusza do pracy - mówi Jacek, kierowca tira z Warszawy. - W stolicy zakaz jest od godz. 7. Tutaj brak możliwości wjazdu od godz. 13 do 19 jest totalną porażką. Przejechałem ciężarówką ponad 4 mln km, takie ograniczenia są tylko u nas i Moskwie. Dziś rozładuję towar i nie podejmę już ładunku powrotnego, bo nie zdążę wyjechać. Jeśli samochód stoi, wszyscy tracą, a kierowca jako pierwszy - dodaje.

Tajna misja straży miejskiej

Parking na Psim Polu patrolowała straż miejska. Strażniczki nie chciały nam zdradzić, jakie mają zadanie. Tak samo jak kierowcy stały przy drodze, obserwują ciężarówki. Jeśli któryś z tirów wjechał do miasta przed godz. 9., skrupulatnie odnotowywały to w notatnikach.

- Prowadzimy rutynowe działania wspólnie z policją. Sprawdzamy, czy kierowcy przestrzegają przepisów, również korzystając z parkingu - wyjaśnia Sławomir Chełchowski, rzecznik wrocławskiej straży miejskiej.

O patrolu policji za wiaduktem przy al. Jana III Sobieskiego kierowcy informowali się przez CB-radio.


Wrocławskie firmy i kierowcy, mający tu rozładunek, mogą dostać pozwolenie na wjazd w Wydziale Inżynierii Miejskiej po złożeniu odpowiedniego wniosku.

- Do tej pory wpłynęło ponad 200 wniosków, są rozpatrywane na bieżąco w ciągu jednego dnia. Pozwolenia na wjazd wydawane są również droga elektroniczną - mówi Julia Wach z biura prasowego Urzędu Miasta we Wrocławiu.

A co jak zabraknie chipsów?

Kierowcy mają jednak problemy z uzyskaniem pozwolenia na wjeżdżanie do Wrocławia.

- Zakaz jest beznadziejny. Mamy dwa miejsca docelowe we Wrocławiu, gdzie dowozimy chipsy i nikt konkretnie nie potrafi dać odpowiedzi, czy można między godzinami zakazu wjeżdżać czy nie - mówi Radosław Grałek z Tomaszowa Mazowieckiego. - Czekamy na zezwolenie już ponad tydzień, bo zrobiła się jakaś dziwna kolejka. To jest chore, bo jak tak urzędnicy zaczną wymyślać, to sołtys jakiejś wioski zabroni wjeżdżać w godz. 14-16, bo akurat wtedy je obiad i będziemy tak wszyscy stali.

Zakaz wjazdu ciężarówek do Wrocławia w wybranych godzinach miał pomóc rozładować korki w mieście. Tuż po godz. 9. przy wlocie do miasta robi się tłoczno. Kierowcy boją się, że przez to ich czas przejazdu przez miasto wydłuży się.

- Zostało mi 15 minut z mojego postoju i muszę jeszcze czekać. Taki zakaz nie powstrzyma korków, tłok i tak będzie, jak wszystkie ciężarówki pójdą w miasto - uważa Stanisław Tronina, kierowca z Bystrzycy Kłodzkiej. - Kiedyś jechałem ponad 3 godziny przez Wrocław na Poznań, gdy nie było zakazu, a teraz może być gorzej. Myślę, że w Polsce jak urzędnicy zobaczą parę złotych z mandatu, to nie odwołają tego głupiego zakazu.

A czy dziś zauważyliście taką samą nawałnicę ciężarówek na obrzeżach miasta?



Czytaj również:
Matura 2011 - serwis specjalnyZmień swoje drogowe miasto Photo Day - serwis
Kąpieliska i baseny we WrocławiuRozkład jazdy MPK WrocławDzieje się we Wrocławiu



Komentarze (31)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Media Regionalne Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

fuego (gość)

Do tych co to piszą że tiry won zmiasta.... Tiry won z miasta, a wy z głodu pozdychacie...buraki cukrowe wrocławskie. Pozdrawiam.

ja (gość)

Czas pracy.... Mój tata już wiele lat jeździ TIREM i nigdy nie widział tak durnego zakazu. i to nie tylko w Polsce, ale w całej Europie. Nigdzie nie zabraniają wjazdu do miasta nocą. Nikt nie pomyśli że kierowców goni czas pracy, a co z tego, że zostaje im czasu jazdy gdy ten właśnie czas pracy się skończył. A czas pracy trwa również wtedy gdy kierowca stoi, choćby czekając na to beznadziejne zezwolenie! a stojąc traci też szansę na zarobek, ponieważ oni mają "płacone z kilometra".

a (gość)

a ciekawe kto wam towar dowiezie. gdyby nie tiry to w sklepach nie byłoby towaru a na stacjach paliwa. ma się to do wszystkich towarów. na zakupy bedziecie jeżdzić do innych miast. pomyślcie troche ludzie!!!!!!!!!

Pokaż wszystkie (31)

Video

Przeczytaj także

Najczęściej czytane

Witryna korzysta z plików cookies oraz informacji zapisywanych i odczytywanych z localStorage, aby dopasować interesujące treści oraz reklamy. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki, w szczególności w zakresie cookies, oznacza, że pliki będą umieszczane na urządzeniu końcowym. Możesz zmienić ustawienia przechowywania i dostępu do cookies i localStorage używając ustawień przeglądarki lub używanego urządzenia. Szczegóły w Polityce Prywatności.

Zamknij